Net Promoter Score (NPS) måler og kvantificerer en virksomheds kundeloyalitet. Det er et essentielt mål for fremtidig salg, kundefrafald og kundetilfredshed.
Undgå at miste kunder
Vi indhenter kundeloyalitet (NPS) data om jeres kunder og udformer konkrete tiltag på baggrund af dataene, der minimerer jeres kundefrafald, fremmer positiv omtale og skaber sund, profitabel vækst.
I over 20 år har vi sat branchestandarden for loyalitet i Danmark
Datadrevne resultater, som sikrer langvarige, profitable kunderelationer
Vi indsamler data om jeres kundeloyalitet og giver jer indsigt i, hvordan I effektivt forbedrer jeres kunderelationer. Vi arbejder ud fra rådet: “If you can’t measure it, you can’t manage it”.
Vi hjalp AIDA med at blive ‘Danmarks Mest Anbefalede Virksomhed 2023’ og vækstede deres kundeloyalitet med 300%. I samme periode steg deres bruttofortjeneste med 52%
Fordelene ved høj kundeloyalitet
Spar penge
Det er dyrere at anskaffe nye kunder end at fastholde de eksisterende.
Fremtidigt salg
Høj kundeloyalitet er forudsætningen for kunder, der laver genkøb.
Holdbar vækst
Vækst kan komme og gå i bølger. Når I har loyale kunder, er I sikret, at jeres vækst er mere stabil
Øget trivsel
Loyale kunder giver jer færre klager, som påvirker og skal håndteres af kolleger.
Billigere marketing
Anbefalinger fra eksisterende kunder er den letteste og billigste vej til nye kunder.
Løbende læring
Gennem høj NPS får I løbende indsigt i, hvor jeres kunder møder udfordringer.
Vi skaber loyale kunder
1. Strategimøde
Først skal vi finde ud af, hvor I gerne vil hen. Hvad er jeres mål? Hvem er jeres mest essentielle kunder, som I vil have en sikker fremtid med?
2. Dataindsamling (NPS)
I har brug for data til at vide, hvordan jeres kundeforhold reelt er. Derfor indsamler vi al data vha. NPS-metoden, så vi kan give de mest præcise indsigter.
3. Handling & undervisning
Når data er indsamlet om jeres kunder, kan vi lægge en udførlig handlingsplan for, hvordan I styrker jeres kunders loyalitet og sikrer langvarig, profitabel vækst.
Vores eksperter
Jørgen Christian Andersen
Partner
Jørgen er en af stifterne af Relationwise, og har i over 20 år rådgivet kunder i, hvordan de gennem dataanalyse skaber bedre menneskelige relationer og højner loyalitet og bæredygtig vækst.
Ulrick Refsager Dam
Rådgiver
Ulrick har over 10 års erfaring med ledelses- og organisationsudvikling. Hans speciale er at skabe fantastiske relationer til kunder og medarbejdere samt vækste virksomheder gennem loyalitet.
De tre principper
Planlægning
For at komme fra A til B må vi vide, hvor vi står, og hvor vi gerne vil hen.
Hvilke kunder kan I ikke undvære? Og hvor langt vil I gå for at beholde dem?
Efter at have skabt en vision for hvordan fremtiden skal se ud, kan vi gå i gang med at dataindsamle.
Datadreven beslutning
Vores intuition kan til tider have ret, men når det gælder vores virksomheds og kollegers sikkerhed, er datadrevne beslutninger langt bedre. Derfor må vi indsamle data fra kunderne, så vi præcist ved, hvorfor de til- eller fravælger os og undersøge, hvordan vi kan ændre situationen.
Eksekvering
Data er kun tal, som kan guide vores handlingsplan. Bedre kundeloyalitet ligger i at samarbejde med kunden.
Vi skal holde os selv oppe på en handlings- og undervisningsplan, der bibeholder en exceptionel kundeloyalitet. Det er vejen til sund vækst.
Har du lyst til at vide mere?
Vi vil gerne høre fra dig
Vi er klar til at hjælpe dig. Skriv dit navn, e-mail og forespørgsel, så vender en fra teamet tilbage hurtigst muligt.
Hvad er kundeloyalitet (NPS)?
Kundeloyalitet refererer til sandsynligheden for, at jeres kunder vælger jer igen fremfor konkurrenten. Kundeloyalitet kan derfor være en fremragende indikator for, hvor sikkert jeres vedvarende, fremtidige salg er.
Kundeloyalitet kan måles på forskellige måder, men den metode, som har vist sig at være bedst og mest internationalt anerkendt er Net Promoter Score (NPS) metoden. Net Promoter Score kvantificerer kundeloyalitet og giver jer et konkret mål for, hvor god jeres kundeloyalitet er. På den måde kan I sammenligne jer med andre i branchen og finde ud af, hvor I performer godt og mindre godt, så I kan skabe en tårnhøj kundeloyalitet.
Kundeloyalitet eller kundetilfredshed?
Kundeloyalitet og kundetilfredshed kan ofte komme til at blive brugt synonymt, men der er stor forskel på de to mål.
Hvis du er sulten, køber du måske en sandwich, som dækker din sult – du er tilfreds. Dog vil du på ingen måde give anbefalinger af sandwichen, da du kender et bedre sandwichsted.
En kunde kan med andre ord være tilfreds med jeres kundeservice eller produkt uden at vise loyal opførsel overfor jeres brand, hvilket er, hvorfor loyalitetsprogrammer kan være nødvendige.
Det er altså vigtigt, at I ikke kun fokuserer på tilfredshed, men i højere grad kundeloyalitet, da det kan give jer en indikation om, hvordan jeres fremtidige salg vil se ud.
Ved at forbedre jeres kundeloyalitet kan I opnå en højere grad af kundetilfredshed og skabe ambassadører for jeres brand. Kundeloyalitet kan også reducere omkostningerne ved at erhverve nye kunder, da tilfredse kunder ofte anbefaler jer til andre.
Få mere indsigt i kundeloyalitet og Net Promoter Score
At forstå kundeoplevelse i dens kerne er afgørende for jeres virksomhed, der ønsker at undgå kundefrafald og sikre, at kunderne kommer tilbage.