I en verden, hvor konkurrencen aldrig står stille, er medarbejdertilfredshed et fyrtårn for virksomheder, der ønsker at bane vejen for bæredygtig vækst.
Få høj medarbejderloyalitet
...og fasthold jeres kolleger
Vi hjælper jer med at skabe den rette kultur ved at indsamle data om jeres medarbejderrelationer og foreslå effektive tiltag til sund trivsel, bedre fastholdelse og forbedret bundlinje.
I over 20 år har vi skabt fremragende arbejdskulturer
Datadrevne resultater, som sikrer sunde, langvarige medarbejderrelationer
Vi indsamler data om jeres medarbejderloyalitet og giver jer indsigt i, hvordan I fremmer trivsel og skaber en sund, holdbar medarbejderkultur.
Vi arbejder ud fra rådet: “If you can’t measure it, you can’t manage it”, og det gælder også arbejdsmiljø.
Vi hjalp Kjær & Sommerfeldt med at vækste deres medarbejderloyalitet med 65%. I samme periode steg deres bruttofortjeneste med 72%
Fordelene ved medarbejderloyalitet
Loyale kunder
Et studie fra CBS viste, at høj medarbejderloyalitet resulterede i højere kundeloyalitet og profit.
Meningsfuldt
Høj medarbejderloyalitet indikerer, at jeres kolleger finder arbejdet meningsfuldt.
Undgå opsigelser
Loyale medarbejdere sikrer, at I sparer tid og ressourcer på at rekruttere nye.
Tiltræk talenter
Anbefalinger fra jeres kolleger kan lokke dygtige, nye medarbejdere jeres retning.
Vi skaber loyale medarbejdere
1. Strategimøde
Først skal vi finde ud af, hvor I gerne vil hen. Hvad er jeres mål? Hvordan er jeres medarbejderrelationer lige nu? Derefter kan vi gå i gang med at indsamle den relevante viden.
2. Dataindsamling (eNPS)
Uden data styrer I skibet uden kompas. Vi har brug for data til at vide, hvordan jeres medarbejdere reelt har det, og hvordan vi kan imødekomme dem bedst muligt.
3. Handling & undervisning
Når dataen er indsamlet, lægger vi en udførlig handlingsplan for, hvordan I kan fremme en bedre medarbejderkultur, som sikrer jer langvarige kollegarelationer og vækst.
De tre principper

Planlægning
For at komme fra A til B må vi vide, hvor vi står, og hvor vi gerne vil hen. Hvordan er medarbejderkulturen lige nu? Hvor ser I, at den skal hen?
Efter at have skabt en vision for hvordan fremtiden skal se ud, kan vi gå i gang med at dataindsamle.

Datadreven beslutning
Vores intuition kan til tider have ret, men når det gælder vores virksomheds og kollegers sikkerhed, er datadrevne beslutninger langt bedre. Derfor må vi indsamle data fra medarbejderne, så vi præcist ved, hvorfor de til- eller fravælger os og undersøge, hvordan vi kan hjælpe.

Eksekvering
Data er kun tal, som kan guide vores handlingsplan. Bedre medarbejdertilfredshed ligger i at samarbejde med vores kolleger. Vi skal holde os selv oppe på en handlings- og undervisningsplan, der bibeholder en exceptionel arbejdskultur. Det er vejen til bæredygtig vækst.
Har du lyst til at vide mere?
Vi vil gerne høre fra dig
Vi er klar til at hjælpe dig. Skriv dit navn, e-mail og forespørgsel, så vender en fra teamet tilbage hurtigst muligt.
FAQ
Eftersom medarbejdere konstant ser jobtilbud er det vigtigt, at virksomheder arbejder for at gøre sig attraktive. Det er her medarbejderloyalitet spiller en central rolle.
Medarbejderloyalitet (eNPS) er et mål for, hvor sandsynligt det er, at jeres erfarne medarbejdere vil anbefale jeres virksomhed til andre – med andre ord; kan I fastholde medarbejdere?
Medarbejderloyalitet og arbejdsmiljø måles i dag på mange forskellige måder, men en af de mest anerkendte metoder er employee Net Promoter Score (eNPS) metoden, som giver jer et direkte mål for, hvor høj eller lav jeres medarbejderloyalitet er.
Ved at skabe en god, sund kultur i organisationen fastholder I jeres medarbejdere, reducerer I mange opsigelser og skaber medarbejderloyalitet. Medarbejderloyalitet giver jer et stærkt præg om, hvor mange af jeres medarbejdere, der ønsker at blive i jeres virksomhed i fremtiden. Ved at få en målrettet indsats, kan I sikre jer, at jeres dygtige kolleger også er der i morgen og flere år frem.
Medarbejderloyalitet er ikke det samme som tilfredse medarbejdere, selvom det kan hænge sammen.
Medarbejderloyalitet er nemlig et vigtigere mål, da det viser, hvor sandsynligt det er, at jeres medarbejdere anbefaler jeres arbejdsplads til andre, potentielt nye medarbejdere.
En medarbejder kan sagtens være tilfreds med sin løn og sine vilkår uden at trives nok til at have lyst til at anbefale jeres virksomhed. Det er netop derfor, at medarbejderloyalitet – og ikke kun tilfredshed – er så essentielt, da det fortæller jer, hvordan jeres kolleger har det og giver en indikation for, om I er anbefalelsesværdige at arbejde hos.
En loyal medarbejder er ikke nødvendigvis én, der bliver for evigt – men én, der trives, tager ansvar og ser mening i sit arbejde. Det er en kollega, der har det godt i organisationen og ikke aktivt leder efter andre job, fordi vedkommende føler sig værdsat, lyttet til og motiveret.
Loyalitet handler også om at have et stærkt tilhørsforhold: At man kan se sig selv i virksomhedens værdier og kultur – og derfor ønsker at bidrage til den fælles succes.
Vi har i 20 år arbejdet udelukkende med medarbejder- og kundeloyalitet. Det, vi ser virksomheder med mest loyale medarbejdere, er, at de arbejder kontinuerligt på at blive en attraktiv arbejdsplads og ikke tilsidesætter medarbejdernes trivsel for pludseligt opståede projekter. På den måde sikrer de, at de kan fastholde medarbejderne – og derigennem sikre dygtige, erfarne kolleger.
Overordnet gør Danmarsk Mest Anbefalede Arbejdspladser følgende:
Regelmæssige samtaler mellem leder og medarbejder er en nøglefaktor – de skaber tillid, tydelighed og viser, at medarbejderens trivsel prioriteres. En leder, som bruger tid på at spørge ind til sine kolleger, er en leder, som de fleste gerne vil arbejde for.
Fleksible arbejdstider er en anden vigtig brik, især fordi yngre generationer i højere grad efterspørger frihed til at balancere arbejde og privatliv.
En anden barriere for loyalitet kan være for mange ledere og unødvendige ledelseslag, som skaber distance i hverdagen. Ved at skabe en enkel, nærværende ledelsesstruktur og lytte aktivt til medarbejdernes behov, kan I markant styrke loyaliteten på tværs af generationer.
Få mere indsigt i medarbejderloyalitet og employee Net Promoter Score
Employee Net Promoter Score (eNPS) er en effektiv metode til at undersøge, hvor loyale dine medarbejdere er. Målingen hjælper jer med at