I en verden, hvor konkurrencen aldrig står stille, er medarbejdertilfredshed et fyrtårn for virksomheder, der ønsker at bane vejen for bæredygtig vækst.
Fasthold jeres kolleger
Vi hjælper jer med at skabe den rette kultur ved at indsamle data om jeres medarbejderrelationer og foreslå effektive tiltag for sunde rammer, bedre fastholdelse og forbedret bundlinje.
I over 20 år har vi arbejdet med virksomheder i alle brancher og i alle størrelser.
Fordelene ved medarbejderloyalitet
De fleste ved, at det er dyrt at træne og udvikle medarbejdere, som forlader virksomheden kort tid efter. Det er bl.a. derfor, at medarbejderloyalitet er essentielt.
CBS har lavet et studie, som viste, at en øgning på blot 2% i medarbejdertilfredshed medførte 2,5% øget kundeloyalitet, der resulterede i en 6% stigning i omsætning.
Vi indsamler data og rådgiver samt underviser I, hvordan I øger deres medarbejderloyalitet og fremmer en sund kultur.
Når I har loyale medarbejdere
Får I mere loyale kunder
Tiltrækker I dygtige medarbejdere
Sikrer i jeres fremtid med kolleger
Sparer I tid og ressourcer på rekruttering
Vi skaber loyale medarbejdere
1. Strategimøde
Først skal vi finde ud af, hvor I gerne vil hen. Hvad er jeres mål? Hvordan er jeres medarbejderrelationer lige nu? Derefter kan vi gå i gang med at indsamle den relevante viden.
2. Dataindsamling (eNPS)
Uden data styrer I skibet uden kompas. Vi har brug for data til at vide, hvordan jeres medarbejdere reelt har det, og hvordan vi kan imødekomme dem bedst muligt.
3. Handling & undervisning
Når dataen er indsamlet, lægger vi en udførlig handlingsplan for, hvordan I kan fremme en bedre medarbejderkultur, som sikrer jer langvarige kollegarelationer og vækst.
Få mere indsigt i medarbejderloyalitet og employee Net Promoter Score
Employee Net Promoter Score (eNPS) er en effektiv metode til at undersøge og forbedre jeres medarbejderloyalitet og engagement.
Vores eksperter
Jørgen Christian Andersen
Partner
Jørgen er en af stifterne af Relationwise, og har i over 20 år rådgivet kunder i, hvordan de gennem dataanalyse skaber bedre menneskelige relationer og højner loyalitet og bæredygtig vækst.
Ulrick Refsager Dam
Rådgiver
Ulrick har over 10 års erfaring med ledelses- og organisationsudvikling. Hans speciale er at skabe fantastiske relationer til kunder og medarbejdere samt vækste virksomheder gennem loyalitet.
De tre principper
Planlægning
For at komme fra A til B må vi vide, hvor vi står, og hvor vi gerne vil hen. Hvordan er medarbejderkulturen lige nu? Hvor ser I, at den skal hen?
Efter at have skabt en vision for hvordan fremtiden skal se ud, kan vi gå i gang med at dataindsamle.
Datadreven beslutning
Vores intuition kan til tider have ret, men når det gælder vores virksomheds og kollegers sikkerhed, er datadrevne beslutninger langt bedre. Derfor må vi indsamle data fra medarbejderne, så vi præcist ved, hvorfor de til- eller fravælger os og undersøge, hvordan vi kan hjælpe.
Eksekvering
Data er kun tal, som kan guide vores handlingsplan. Bedre medarbejdertilfredshed ligger i at samarbejde med vores kolleger. Vi skal holde os selv oppe på en handlings- og undervisningsplan, der bibeholder en exceptionel arbejdskultur. Det er vejen til bæredygtig vækst.
Har du lyst til at vide mere?
Vi vil gerne høre fra dig
Vi er klar til at hjælpe dig. Skriv dit navn, e-mail og forespørgsel, så vender en fra teamet tilbage hurtigst muligt.
Hvad er medarbejderloyalitet (eNPS)?
Medarbejderloyalitet (eNPS) er et mål for, hvor sandsynligt det er, at jeres medarbejdere vil anbefale jeres virksomhed til andre.
Medarbejderloyalitet måles i dag på mange forskellige måder, men en af de mest anerkendte metoder er employee Net Promoter Score (eNPS) metoden, som giver jer et direkte mål for, hvor høj eller lav jeres medarbejderloyalitet er.
Ved at skabe en god, sund kultur og DNA i virksomheden fastholder I jeres medarbejdere og skaber medarbejderloyalitet. Det giver jer et stærkt præg om, hvor mange af jeres medarbejdere, der ønsker at blive i virksomheden i fremtiden.
Medarbejderloyalitet eller -tilfredshed?
Medarbejderloyalitet er ikke det samme som tilfredse medarbejdere, selvom det kan hænge sammen.
Medarbejderloyalitet er nemlig et vigtigere mål, da det viser, hvor sandsynligt det er, at jeres medarbejdere anbefaler jeres arbejdsplads til andre, potentielt nye medarbejdere.
En medarbejder kan sagtens være tilfreds med sin løn og sine vilkår uden at have lyst til at anbefale jeres virksomhed. Det er netop derfor, at medarbejderloyalitet – og ikke kun tilfredshed – er så essentielt, da det fortæller jer om, hvordan jeres kolleger har det og giver en indikation for, om I er anbefalelsesværdige at arbejde hos.