Lær hvordan Alm. Brand Bank blev Danmarks Mest Anbefalede Virksomhed 2017

Få vores bog gratis som pdf

Bliv den virksomhed kunderne elsker at anbefale

Net Promoter Score håndbogen med profil af nogle af Danmarks Mest Anbefalede Virksomheder
Sådan kommer du selv i gang med at få kunder for livet der går ud og anbefaler dig til andre

    Vi passer godt på dine data, se vores privacy policy

    Tre key-learnings fra Alm. Brand Bank

    Alm. Brand Bank ved, at der er værdi i at drive en ordentlig forretning. De gør en dyd ud af at sørge for, at deres medarbejdere er tilfredse, og at deres kunder loyale. Efter finanskrisen blev det ekstra tydeligt, hvor vigtigt det er med en loyal kundeportefølje, og i 2012 implementerede de deres ”kunden først” strategi der blandt andet fokuserer på vidensdeling. Det har nu ført dem til at blive Danmarks Mest Anbefalede Virksomhed 2017.

    Her er tre key-learnings fra dette års DMAV vinder:

    Ingen vindere i salgskonkurrence uden en høj NPS

    Hos Alm. Brand Bank er det er kun muligt at vinde salgskonkurrencer, hvis NPS er over det forventede niveau – salg sker hermed på en ordentlig måde. Der er ofte stort fokus på at nå næste måneds budget, og mange virksomheder glemmer at tænke i en kundes livstidsværdi – husk hvilken værdi kunden har på lang sigt i stedet for kun at fokusere på nyt salg. Det kan betale sige at have en ordentlig butik, hvor kunderne behandles ordentligt.

    Optag jeres kundesamtaler

    Alm. Brand Bank gennemgår NPS løbende i hver enkelt enhed, og ved behov lyttes der til konkrete samtaler, så der sikres optimal læring. Læring i realtid er guld værd. Alm. Brand Bank optager deres kundekald, så de bagefter kan evaluere, hvorfor en kunde gav en god/dårlig score, hvad der kan gøres bedre og hvad der var godt. Optagelserne gør det også nemmere at have vidensdeling blandt medarbejderne. De kan lytte til hinanden optagelser, reflektere og lære af hinanden. Ofte glemmer man, hvad man har sagt mens man havde et kundekald, så det giver rigtig god mening at have en konstruktiv dialog med medarbejderne om deres kundekald.

    Ledelsen skal gå forrest

    Ændringerne skal komme fra ledelsen. Det er vigtigt at ledelsen udtrykker vigtigheden af disse fokusområder og værdier. Hos Alm. Brand Bank er der stort fokus på at efterleve CEO’ens mantra om ordentlighed over for både kunder, kollegaer og resten af samfundet.

    Få vores bog gratis som pdf

    Bliv den virksomhed kunderne elsker at anbefale

    Net Promoter Score håndbogen med profil af nogle af Danmarks Mest Anbefalede Virksomheder
    Sådan kommer du selv i gang med at få kunder for livet der går ud og anbefaler dig til andre

      Vi passer godt på dine data, se vores privacy policy