Selv om det er en svær opgave at vælge en leverandør af kundetilfredshedsundersøgelser, kan det gøres ganske let, hvis man følger nogle enkle råd såsom at tjekke virksomhedens kunders udtalelser om virksomheden.
Ikke kun undersøgelser til marketing, men også kundetilfredshedsundersøgelser gennemføres bedst online, da det fører til flere og øjeblikkelige svar fra kunderne. For at få det bedste ud af en kundetilfredshedsundersøgelse er det en god ide at anvende en markedsanalysevirksomhed.
Effektiv kundeservice og rådgivning
For det første skal man vælge en udbyder, der tilbyder effektiv kundeservice og rådgivning. Det er vigtigt at der udføres en undersøgelse som ikke bare ender som en rapport der samler støv.
Kundeanmeldelser
Kundeanmeldelser spiller en væsentlig rolle, når man vælger en leverandør af kundetilfredshedsundersøgelser online. Derfor bør marketingfolk tjekke, om leverandøren har positive anmeldelser fra veletablerede virksomheder eller ej. Jo flere, der har gode erfaringer med leverandøren, jo bedre er virksomhedens egne chancer for at få succes med samme leverandør.
Pris
Selvom prisen ikke betyder alt, er det naturligt at tage højde for omkostningerne i sit budget. Sammenlign derfor flere udbyderes priser, og tjek, om der er rabat ved en længere bindingsperiode eller prøveperiode.
Det er resultaterne, der tæller
Sammenlign og vurder kundernes anmeldelser af udbyderne. Nogle indsamler og filtrerer resultater efter kriterier, de selv dikterer. Nogle leverandører af kundetilfredshedsundersøgelser kan hjælpe til med at udforme follow up-programmer og handlingsplaner på basis af indsamlede resultater. Derfor skal man sammenligne kundernes anmeldelser af udbyderne, og på den måde kan man vælge den ideelle udbyder.