Hvorfor er det godt at gennemføre en markedsanalyse?

Få vores bog gratis som pdf

Bliv den virksomhed kunderne elsker at anbefale

Net Promoter Score håndbogen med profil af nogle af Danmarks Mest Anbefalede Virksomheder
Sådan kommer du selv i gang med at få kunder for livet der går ud og anbefaler dig til andre

    Vi passer godt på dine data, se vores privacy policy

    Kender du dit marked?

    Med online markedsanalyser kan man lave globale researchstudier uden at bruge masser af tid og penge. Det er vigtigt at gennemføre markedsanalyse, før man frigiver et nyt produkt, for at finde ud af, om der er et marked for produktet eller ej. Der er forskellige muligheder for at udføre billige eller gratis markedsundersøgelser online og på egen hånd.

    Hvad er en online markedsanalyse?

    Online markedsanalyse er en proces, hvor internettet bruges af virksomheden til at indsamle data til evaluering af et produkts eller serviceydelses salgs potentiale på markedet. Resultaterne af markedsundersøgelsen bidrager til at identificere populære trends, som kan hjælpe virksomheden til at formulere en strategi, der på lang sigt giver bedre resultater. Hvis online markedsanalyse bruges rigtigt, kan det være en effektiv metode, som en virksomhed kan bruge til at øge sine indtægter.

    Et produkts rentabilitet på markedet afgøres af følgende tre faktorer:

    Efterspørgsel

    Et produkt eller en serviceydelse skal være et behov for kunden. At finde ud af, om det krav er opfyldt før produktfrigivelsen, bidrager til at minimere den tid og de penge, der investeres. For at sikre sig succes med markedsføringen, skal man have tålmodighed og omhu med markedsundersøgelsen. En simpel Google-søgning er god nok, når man vil begynde at vurdere, om der er efterspørgsel efter det produkt, man vil sælge.

    Konkurrence

    Konkurrence er næste skridt. Det er godt at have konkurrence, men for meget konkurrence kræver øget indsats af virksomheden, idet det forøger udgifter til markedsføring og nedsætter indtjeningen. Ved at finde ud af, hvor mange betalte annoncer der er, kan man groft anslå konkurrenceniveauet. Kig blot ned over siderne med resultater og find ud af, hvor mange annoncer der er.

    Research af markeds niche

    Dette område handler om de markeder, hvor der ser ud til at være stor efterspørgsel, men måske for mange konkurrenter, til at det er umagen værd. I sådanne tilfælde kan man se nærmere på markedet for at finde kundernes behov, hvoraf mange er uopfyldte.

    Få vores bog gratis som pdf

    Bliv den virksomhed kunderne elsker at anbefale

    Net Promoter Score håndbogen med profil af nogle af Danmarks Mest Anbefalede Virksomheder
    Sådan kommer du selv i gang med at få kunder for livet der går ud og anbefaler dig til andre

      Vi passer godt på dine data, se vores privacy policy