Få vores bog gratis som pdf

Bliv den virksomhed kunderne elsker at anbefale

Net Promoter Score håndbogen med profil af nogle af Danmarks Mest Anbefalede Virksomheder

Sådan kommer du selv i gang med at få kunder for livet der går ud og anbefaler dig til andre

Vi passer godt på dine data, se vores privacy policy

Få vores bog gratis som pdf

Bliv den virksomhed kunderne elsker at anbefale

Net Promoter Score håndbogen med profil af nogle af Danmarks Mest Anbefalede Virksomheder

Sådan kommer du selv i gang med at få kunder for livet der går ud og anbefaler dig til andre

Vi passer godt på dine data, se vores privacy policy

Udførelse af en kundetilfredshedsundersøgelse B2B vs. B2C

Kundetilfredshedsundersøgelser er traditionelt set blevet opdelt i to grupper på basis af indhold og format. De to grupper er B2B og B2C. Men som vi skal se i denne artikel, gør vi op med denne inddeling når der skal udføres en kundetilfredshedsmåling. At evaluere kundernes tilfredshed er en vigtig del af at være et skridt foran rivalerne, derfor har kundetilfredshedsundersøgelser længe været en del af virksomhedernes organisatoriske praksis, marketingprogrammer og andre kunde-engagerende programmer. En kundetilfredshedsundersøgelse tillader en virksomhed at få værdifuld indsigt i kundernes krav, valg og præferencer, og genererer feedback på virksomhedens produkter og kundeserviceydelser.

Men en ny og effektiv model gør op forskellen på B2B og B2C når der skal udføres en kundetilfredshedsmåling. Net Promoter Score®, bygger på et spørgsmål der skal afdække om kunden vil anbefale virksomheden til venner eller familie. Det gør ingen forskel om der er tale om B2B eller B2C. Faktisk er modellen så effektiv, at det i princippet er det eneste spørgsmål der behøver at blive stillet. Styrken ligger da også netop i modellens simple form. Spørgsmålet er nok til at definere graden af loyaliteten blandt kunderne, og genkøbstilbøjeligheden, som er det centrale når der udføres en kundetilfredshedsmåling.

Få vores bog gratis som pdf

Bliv den virksomhed kunderne elsker at anbefale

Net Promoter Score håndbogen med profil af nogle af Danmarks Mest Anbefalede Virksomheder

Sådan kommer du selv i gang med at få kunder for livet der går ud og anbefaler dig til andre

Vi passer godt på dine data, se vores privacy policy

Få vores bog gratis som pdf

Bliv den virksomhed kunderne elsker at anbefale

Net Promoter Score håndbogen med profil af nogle af Danmarks Mest Anbefalede Virksomheder

Sådan kommer du selv i gang med at få kunder for livet der går ud og anbefaler dig til andre

Vi passer godt på dine data, se vores privacy policy