Få vores bog gratis som pdf
Bliv den virksomhed kunderne elsker at anbefale
Jesper Krogh Jørgensen, Director, Global Head of Customer Strategy & Loyalty hos PA Consulting Group, fortæller i denne uge lidt om sin rolle til DMAV-konferencen.
Kan du begynde med at forklare lidt om din rolle til DMAV, og hvad deltagerne kan forvente af din session på konferencedagen?
Sammen med J. Christian Andersen fra Relationwise har jeg været en af initiativtagerne til prisuddelingen. Det begyndte ved sidste års konference, hvor vi sammenlignede de deltagende virksomheders indsatser og resultater gennem den kvantitative selvevaluering vi anvender i PA i forbindelse med NPS projekter for vores kunder. Den er nu blevet justeret og udvidet med nye elementer – bl.a. eNPS. Jeg sidder i dommerpanelet med Otto Zell, og sammen vil vi finde Danmarks Mest Anbefalede Virksomhed 2017.
På min session vil jeg præsentere resultatet for den samlede kvantitative analyse, hvor resultatet for de tre bedst placerede virksomheder sammenlignes med resultaterne fra de øvrige deltagere. Derefter vil jeg lede en paneldiskussion med repræsentanter fra de to vindervirksomheder. De vil fortælle om deres succeser, udfordringer, indsatser, planer, resultater og selvfølgelig; hvad alle vi andre kan lære af deres erfaringer.
Hvilke kriterier bedømmer du virksomhederne ud fra?
Først og fremmest de kriterier som er med i de tidligere omtalte kvantitative selv-evalueringer. De som går videre vil blive vurderet endnu mere kritisk idet deres indsatser og resultater vil blive holdt op imod de 20 designkriterier for world-class NPS løsninger, som vi anvender hos PA. Det vil foregå i en række kvalitative interviews, der samtidig vil validere at virksomhedens selvevaluering er reel og ikke for ”selvfed”.
Kan du nævne f.eks. 5 ting, som virksomhederne skal fokusere på for at klare sig godt til DMAV?
De fem ting kan være det, der måske kommer til at skille de gode fra de exceptionelt gode virksomheder.
Det kan f.eks. være;
1. eNPS
2. Topledelsens rolle-modellering som middel til at mobilisere resten af organisationen
3. Dokumentation af den økonomisk effekt af den forbedrede kunde- og medarbejderloyalitet
4. Optimering af kundeanalyserne i det strategiske (ydre) loop gennem Advanced Customer Analytics
5. Koordinering af de tværorganisatoriske forbedrings-projekter baseret på kundefeedback
Hvad kan deltagerne forvente at tage med fra konferencen?
Masser af ny inspiration fra de mest kundeorienterede virksomheder i Danmark, en pejling af virksomhedens egen modenheden for kundeorientering samt ikke mindst helt konkrete idéer til, hvordan man kan ændre sine prioriteter eller forbedre sine egne indsatser omkring NPS og eNPS.
Få vores bog gratis som pdf
Bliv den virksomhed kunderne elsker at anbefale