FAQ
På denne FAQ, har vi forsøgt at samle relevante erfaringer fra dels vores kunder, dels andre artikler som kan besvare nogle af dine spørgsmål.

Ofte stillede spørgsmål om NPS
Net Promoter Score har hos mange virksomheder fået status som en førende KPI. LEGO, som et godt dansk eksempel, anvender NPS som en af deres ledende KPI, og er gået så langt som at kalde det deres ?love score?. De måler altså i hvor høj grad deres kunder elsker dem.
Men anvendelsen af NPS (Net Promoter Score) stiller også mange spørgsmål hos virksomhederne. Ikke kun basale spørgsmål om NPS, Promoter/Detractor, ambassadører, fans, loyale/illoyale kunder, men derimod fundamentale spørgsmål som:
- Hvordan kommer vi i gang?
- Hvordan sikrer vi opfølgning?
- Hvordan holder vi fokus hos ledelsen?
- Hvordan skaber vi motivation hos medarbejderne?
En meget væsentlig faktor i implementeringen af Net Promoter Score, er at skabe faste rutiner omkring målingen af kundeloyalitet. Sætte det i system, ikke alene at indsamle data, men også at skabe synlighed omkring resultaterne i organisationen, have et automatiseret workflow som sikrer opfølgning og have et close loop system, som sikrer at man på sigt får en selvlærende organisation, hvor den løbende kundefeedback bliver en fast del af evalueringen.
Udover vores FAQ, hvor du kan få inspiration, vil vi opfordre dig til at du tilmelder dig vores nyhedsbrev og få en gratis NPS-standpunktsmåling. Her får du målt din egen NPS-temperatur, får præsenteret dine kunders feedback, får input til mulige forbedringer og ? stort set alle ? får en kontant gevinst ud af testen. Det er uden omkostninger og forløbet tager ikke mere end 2 timer. 1 time til at sætte det op sammen med os og en 1 time til at deltage i mødet, hvor vi præsenterer dine resultater.