Få de bedst mulige resultater af kundetilfredshedsundersøgelsen

Få vores bog gratis som pdf

Bliv den virksomhed kunderne elsker at anbefale

Net Promoter Score håndbogen med profil af nogle af Danmarks Mest Anbefalede Virksomheder
Sådan kommer du selv i gang med at få kunder for livet der går ud og anbefaler dig til andre

    Vi passer godt på dine data, se vores privacy policy

    For at få så meget som muligt ud af kundernes feedback i en kundetilfredshedsundersøgelse skal virksomheder effektivt evaluere feedback og tilrettelægge deres markedsføringsstrategi derefter. Kundetilfredshed betragtes som et godt redskab for virksomheder, og den perfekte metode til at fastslå kundetilfredsheden er at gennemføre en kundetilfredshedsundersøgelse. Ved hjælp af en effektiv kundefeedbackprocedure kan virksomheder finde ud af, hvordan kunderne vurderer virksomhedens serviceydelser, og hvilke aspekter af virksomhedens ydelser de kunne tænke sig ændret eller forbedret. Indsamling af kundefeedback vha. kundetilfredshedsundersøgelser giver virksomheder mulighed for at finde ud af, om det, de gør i den bedste mening, også bliver modtaget positivt af kunderne eller ej. Desuden starter kundetilfredshed og loyalitet over for et brand, når virksomheden er lydhør og møder sine kunders behov. Derfor skal virksomheder og markedsanalysemedarbejdere gøre så meget som muligt ud af kundefeedback, da undersøgelserne kan spille en vigtig rolle, hvis de tager dem alvorligt.

    Hvilken feedback-strategi bruger I?

    Et team, der arbejder med kundetilfredshedsundersøgelser, kan ikke selv opnå den forandring, som kunderne måske ønsker sig. Et vigtigt element i en organisations feedback-strategi er at opbygge kommunikationskanaler, så resultaterne formidles til de medarbejderfunktioner, der har autoriteten til at handle på dem (læs her hvilken feedback-strategi Danmarks Mest Anbefalede Virksomheder bruger). For at få så meget som muligt ud af kundefeedback må virksomheder eller markedsanalysemedarbejdere vælge den bedste metode for deres virksomhed. Men før man implementerer nogen af kundernes forslag, skal virksomhederne vurdere dem i detaljer og sikre sig, at de ikke er i modstrid med virksomhedens mål. Det kan være en fordel for virksomheden at klassificere kunderne, fx i regelmæssige kunder, lejlighedsvise kunder og nye kunder (hhv. A-, B-, og C-kunder). Kundefeedback fra regelmæssige kunder skal altid tages mere alvorligt end feedback fra andre kundetyper, da de er mere trofaste over for virksomheden, hvilket øger virksomhedens chance for at tjene flere penge på dem. Det er et af vigtigste mål for en virksomhed at opretholde stærke bånd til kunderne, da det øger kundernes trofasthed over for virksomheden. På grundlag af de ovennævnte råd kan virksomheden formulere en strategi til at få mest muligt ud af kundefeedback.

    Få vores bog gratis som pdf

    Bliv den virksomhed kunderne elsker at anbefale

    Net Promoter Score håndbogen med profil af nogle af Danmarks Mest Anbefalede Virksomheder
    Sådan kommer du selv i gang med at få kunder for livet der går ud og anbefaler dig til andre

      Vi passer godt på dine data, se vores privacy policy