Forestil dig at du kan få en email, hver gang en af dine kunder har givet udtryk for deres tilfredshed. I stedet for at vente på den næste årlige kundemåling der også først skal analyseres og laves til en fin rapport, så kan vores automatiske feedbacksystem sættes op, så du får en email notifikation hver gang en kunde viser sig utilfreds. På den måde har du hele tiden fingeren på pulsen og kan agere inden kunden vælger at gå over til din konkurrent.
Når du får en notifikation på en utilfreds kunde, kan du selv agere, men du kan også sætte systemet til automatisk at sende notifikationer på utilfredse kunder direkte til den tilknyttede key account manager, supportafdelingen eller andet.
Vi anbefaler at du bruger Net Promoter Score®, til at finde frem til dine utilfredse kunder. Net Promoter Score® modellen er baseret på ét enkelt spørgsmål: "I hvor høj grad vil du anbefale os til venner, kollegaer etc.?"
Her bruges en skala fra 0-10. Du kan selv definere om du så skal have en advarsel ved f.eks. 0-3, eller 0-5, afhængig af hvor gearet I er i organisationen til at håndtere utilfredsheden.