Få vores bog gratis som pdf
Bliv den virksomhed kunderne elsker at anbefale
Hvis du sender en e-mail-invitation ud så gør den kort, simpel og præcis. Men inkludér altid:
Fortæl respondenten hvad formålet er med undersøgelsen og hvilke fordele han/hun får ud af at deltage. Ved en kundeundersøgelse kan det f.eks. være at feedbacken kan være med til at I kan give kunden en endnu bedre service fremover.
Hvis respondenterne allerede i invitationsmailen bliver fortalt, at det kun tager få minutter at svare på spørgsmålet vil de være mere tilbøjelige til at gennemføre.
Når folk har besluttet sig for at besvare dit spørgeskema vil de i gang med det samme. Stort set ingen gider læse lange instruktioner om hvordan spørgeskemaet skal besvares.
Send en rykker-e-mail til dem der ikke har besvaret spørgeskemaet en uges tid efter første udsendelse. Rykker-e-mails skal dog bruges varsomt hvis ikke man har tætte relationer til respondenten. F.eks. ved en undersøgelse blandt potentielle kunder. Her kan en rykker gøre mere skade end gavn.
Selv lodtrækning om små præmier som f.eks. et par flasker god vin kan gøre en væsentlig forskel i svarprocenten.
Smarte grafiske designs kan ofte fjerne fokus. Keep it simple.
Folk der har besvaret en undersøgelse vil gerne se de samlede resultater. Fortæl hvor og hvornår de kan se resultaterne af undersøgelsen, samt hvilke actions I tager på baggrund af resultaterne. Som f.eks. hurtig opfølgning på utilfredse kunder efter en kundeundersøgelse.
Få vores bog gratis som pdf
Bliv den virksomhed kunderne elsker at anbefale