8 tips til en højere svarprocent

Få vores bog gratis som pdf

Bliv den virksomhed kunderne elsker at anbefale

Net Promoter Score håndbogen med profil af nogle af Danmarks Mest Anbefalede Virksomheder
Sådan kommer du selv i gang med at få kunder for livet der går ud og anbefaler dig til andre

    Vi passer godt på dine data, se vores privacy policy

    1. Gør invitationen til undersøgelsen så kort som mulig.

    Hvis du sender en e-mail-invitation ud så gør den kort, simpel og præcis. Men inkludér altid:
    • Formålet med undersøgelsen
    • Fordelene som respondenten opnår ved at besvare
    • Hvor lang tid det tager at besvare

    2. Fortæl hvad de får ud af at besvare.

    Fortæl respondenten hvad formålet er med undersøgelsen og hvilke fordele han/hun får ud af at deltage. Ved en kundeundersøgelse kan det f.eks. være at feedbacken kan være med til at I kan give kunden en endnu bedre service fremover.

    3. Fortæl hvor lang tid det tager at besvare.

    Hvis respondenterne allerede i invitationsmailen bliver fortalt, at det kun tager få minutter at svare på spørgsmålet vil de være mere tilbøjelige til at gennemføre.

    4. Hold den første side i spørgeskemaet helt simpel.

    Når folk har besluttet sig for at besvare dit spørgeskema vil de i gang med det samme. Stort set ingen gider læse lange instruktioner om hvordan spørgeskemaet skal besvares.

    5. Send en rykker.

    Send en rykker-e-mail til dem der ikke har besvaret spørgeskemaet en uges tid efter første udsendelse. Rykker-e-mails skal dog bruges varsomt hvis ikke man har tætte relationer til respondenten. F.eks. ved en undersøgelse blandt potentielle kunder. Her kan en rykker gøre mere skade end gavn.

    6. Lav en konkurrence.

    Selv lodtrækning om små præmier som f.eks. et par flasker god vin kan gøre en væsentlig forskel i svarprocenten.

    7. Begræns brugen af grafik, billeder og farver.

    Smarte grafiske designs kan ofte fjerne fokus. Keep it simple.

    8. Offentliggør resultaterne og vis at I tager action.

    Folk der har besvaret en undersøgelse vil gerne se de samlede resultater. Fortæl hvor og hvornår de kan se resultaterne af undersøgelsen, samt hvilke actions I tager på baggrund af resultaterne. Som f.eks. hurtig opfølgning på utilfredse kunder efter en kundeundersøgelse.

    Få vores bog gratis som pdf

    Bliv den virksomhed kunderne elsker at anbefale

    Net Promoter Score håndbogen med profil af nogle af Danmarks Mest Anbefalede Virksomheder
    Sådan kommer du selv i gang med at få kunder for livet der går ud og anbefaler dig til andre

      Vi passer godt på dine data, se vores privacy policy