Relationwise

Undgå at miste kunder med kundeloyalitet

Vi indhenter NPS-data om jeres kunder og udformer konkrete tiltag på baggrund af dataene, der minimerer jeres kundefrafald, fremmer positiv omtale og skaber sund, profitabel vækst.

I over 20 år har vi arbejdet med virksomheder i alle brancher og i alle størrelser.

Jysk kunde hos Relationwise
Niras

Fordelene ved høj kundeloyalitet

De fleste ved, at det er langt dyrere at skaffe nye kunder end at fastholde eksisterende. Det er bl.a. derfor, at kundeloyalitet er essentielt, da det sparer jer penge. 

Det er uheldigvis sjældent, at virksomheder får eksekveret og holdt sig selv oppe på at bibeholde en fremragende kundeloyalitet og -fastholdelse.

Det er derfor, vi er sat i verden. Vi indsamler al data om jeres nøglekunder og rådgiver samt underviser I, hvordan I øger jeres kundefastholdelse og -loyalitet.

Med en tårnhøj loyalitet blandt jeres kunder sikrer I jer en fremtid, hvor kunderne kommer igen samt anbefaler jer til andre, og på den måde skaber I bæredygtig, profitabel vækst.

Når I har loyale kunder...

Sparer I penge

Får I mund-til-mund omtale

Sikrer I fremtidigt salg

Vækster I bæredygtigt

Vi skaber loyale kunder

1. Strategimøde

Først skal vi finde ud af, hvor I gerne vil hen. Hvad er jeres mål? Hvem er jeres mest essentielle kunder, som I vil have en sikker fremtid med?

2. Dataindsamling (NPS)

I har brug for data til at vide, hvordan jeres kundeforhold reelt er. Derfor indsamler vi al data vha. NPS-metoden, så vi kan give de mest præcise indsigter.

3. Handling & undervisning

Når data er indsamlet om jeres kunder, kan vi lægge en udførlig handlingsplan for, hvordan I styrker jeres kunder loyalitet og sikrer langvarig, profitabel vækst.

Få mere indsigt i kundeloyalitet og Net Promoter Score

Læs, hvordan I kan øge jeres kundeloyalitet med Net Promoter Score (NPS)

Net Promoter Score (NPS) bruges til beregning af en virksomheds kunde- og medarbejderloyalitet. NPS måler og kvantificerer kundeloyalitet.

At forstå kundeoplevelse i dens kerne er afgørende for enhver virksomhed, der ønsker at skille sig ud i det konkurrencedygtige miljø.

Jørgen

Jørgen Christian Andersen

Partner

Jørgen er en af stifterne af Relationwise, og har i over 20 år rådgivet kunder i, hvordan de gennem dataanalyse og relationer får højere loyalitet og skaber bæredygtig vækst. 

Ulrick

Ulrick Refsager Dam

Rådgiver

Ulrick har over 10 års erfaring med ledelses- og organisationsudvikling. Hans speciale er at skabe fantastiske relationer til kunder og medarbejdere samt vækste virksomheder gennem loyalitet.

De tre principper

Planlægning

For at komme fra A til B må vi vide, hvor vi står, og hvor vi gerne vil hen. Hvilke kunder kan I ikke undvære? Og hvor langt vil I gå for at beholde dem?

Efter at have skabt en vision for hvordan fremtiden skal se ud, kan vi gå i gang med at dataindsamle.

Datadreven beslutning

Vores intuition kan til tider have ret, men når det gælder vores virksomheds og kollegers sikkerhed, er datadrevne beslutninger langt bedre. Derfor må vi indsamle data fra kunderne, så vi præ-cist ved, hvorfor de til- eller fravælger os og undersøge, hvordan vi kan ændre situationen.

Eksekvering

Data er kun tal, som kan guide vores handlingsplan. Bedre kundeloyalitet ligger i at samarbejde med kunden.
Vi skal holde os selv oppe på en handlings- og undervisningsplan, der bibeholder en exceptionel kunde-loyalitet. Det er vejen til sund vækst.

Har du lyst til at vide mere?

Vi vil gerne høre fra dig

Vi er klar til at hjælpe dig. Skriv dit navn, e-mail og forespørgsel, så vender en fra teamet tilbage hurtigst muligt.

 

Hvad er kundeloyalitet?

Kundeloyalitet refererer til sandsynligheden for, at jeres kunder vælger jer igen fremfor konkurrenten. Kundeloyalitet kan derfor være en fremragende indikator for, hvor sikkert jeres vedvarende, fremtidige salg er.

Kundeloyalitet kan måles på forskellige måder, men den metode, som har vist sig at være bedst og mest internationalt anerkendt er Net Promoter Score (NPS) metoden. Net Promoter Score kvantificerer kundeloyalitet og giver jer et konkret mål for, hvor god jeres kundeloyalitet er. På den måde kan I sammen-ligne jer med andre i branchen og finde ud af, hvor I performer godt og mindre godt, så I kan skabe en tårnhøj kundeloyalitet.

Kundeloyalitet eller kundetilfredshed?

Kundeloyalitet og kundetilfredshed kan ofte komme til at blive brugt synonymt, men der er stor forskel på de to mål.

Hvis du er sulten, køber du måske en sandwich, som dækker din sult – du er tilfreds. Dog vil du på ingen måde anbefale sandwichen, da du kender et bedre sandwichsted.

En kunde kan med andre ord være tilfreds med jeres service eller produkt uden at være loyal. Derfor er det vigtigt, at I ikke kun fokuserer på tilfredshed, men i højere grad kundeloyalitet, da det kan give jer en indikation om, hvordan jeres fremtidige salg vil se ud.